Bakkerij NoWé vangt eindejaarsdrukte op met jobstudenten

“Als ik extra hulp nodig heb, bieden jobstudenten een snelle en flexibele oplossing!” 

Voor bakkerij NoWé uit Brugge belooft de eindejaarsperiode opnieuw enorm bedrijvig te worden. Daarom schakelt zaakvoerster Kathleen Nowé tijdens die drukke dagen vier jobstudenten in. “Als ik extra hulp nodig heb, bieden jobstudenten een snelle en flexibele oplossing. Eén telefoontje naar Groep ADMB en zij regelen de rest!”

In de Brugse volkswijk Sint-Jozef springt bakkerij NoWé meteen in het oog dankzij haar gezellige uitstraling. Eenmaal we de deur binnenstappen, is er geen ontsnappen aan de heerlijke geur van versgebakken brood. Zaakvoerder Kathleen Nowé begroet ons hartelijk met een Gents accent. “Toen ik 20 jaar was, verhuisde ik  met mijn ouders van Gent naar Brugge. Vandaar de tongval (lacht).”

Tandem

“We startten deze bakkerij zo’n 7 jaar geleden. Mijn man werkte voordien als bakker bij een andere werkgever maar nam daar toch behoorlijk wat taken van de bazen voor z’n rekening. Zo groeide het idee om zelf een bakkerij te beginnen”, vertelt Kathleen. “Hoewel ik eerst als medisch afgevaardigde werkte, en dus iets compleet anders deed, nam ik de leiding in de winkel.” Haar man Tom Paulissen legt zich al jaren toe op het bakken zelf. Een tandem die wonderwel werkt. Bakkerij NoWé werd een gevestigde waarde in de wijk en ondertussen werken er al 3 vaste medewerkers.

Balans tussen werk en privé

Tegenwoordig willen vaste medewerkers in het weekend thuis zijn. Dat is in de bakkerijsector niet anders. “Ik begrijp dat natuurlijk: die mensen zoeken naar een goede balans tussen werk en privé. Dankzij de hulp van jobstudenten kunnen we de vaste medewerkers rust gunnen en toch open blijven. Gelukkig, want anders moeten we – zoals sommige andere bakkerijen – de deuren tijdelijk sluiten en dan zit je met een probleem.”

Tijdens weekends en drukkere periodes, zoals de kerstvakantie, doen de zaakvoerders daarom al jaren een beroep op jobstudenten via Groep ADMB. “Deze jongeren komen hier zelf aanbellen om te vragen of we iemand zoeken. Daarna blijven ze hier allemaal enkele jaren aan de slag. Dat is niet enkel tof voor mij, ook de klanten zien graag een bekend gezicht.

Flexibiliteit

“En als er toch iemand ziek valt, van de jobstudenten of de vaste medewerkers, kan je dit dankzij het soepel systeem snel opvangen. De jongeren zijn flexibel en met één telefoontje naar Groep ADMB zijn alle formaliteiten ook in orde. Daarna hoef ik enkel nog de Dimona-aangifte te doen. Het feit dat de jongeren werken aan een verlaagd RSZ-tarief is ook mooi meegenomen.”

Eén telefoontje

En hoe verloopt de samenwerking met Groep ADMB? “Zeer vlot! Als er al eens een medewerker uitvalt, wordt het ontzettend druk. Maar dan weten we: met één telefoontje naar ADMB is alles in orde. Dat vind ik super. Zo kunnen we steeds terecht bij twee vaste contactpersonen voor al onze vragen.”

Ondertussen is Kathleen helemaal klaar voor de eindejaarsperiode. “De planning is opgemaakt, dus we zien het zitten!” En geldt dat ook voor de jobstudenten? “Zij kunnen hier steeds genieten van een lekkere boterkoek tijdens het werk dus dat denk ik ook wel”, besluit Kathleen met een brede glimlach.

 

Lees hier meer over het inschrijven van uw jobstudent

Groups:
Sitemap